Zumbul

Zumbul
En Seçkin, En Kaliteli, En Ucuz Satranç Ürünleri

23 Haziran 2014 Pazartesi

Elli güzel de, biraz “hızlı” geldi usta!
Diyordunuz ya; "Yaşamaya Dair!" (Ustaya ilk mektup) 

Elli güzel de, biraz "hızlı" geldi usta,
Siz bunları diyeli,
1948’ten bu yana çok şey değişmedi,

Diyelim ki hapisteyiz, yaşımız da elliye yakın,
daha da on sekiz sene olsun açılmasına demir kapının.
Yine de dışarıyla birlikte yaşayacağız,
insanları, hayvanları, kavgası ve rüzgarıyla
                                    yani, duvarın ardındaki dışarıyla.
Yani, nasıl ve nerede olursak olalım
          hiç ölünmeyecekmiş gibi yaşanacak...

Aynen öyle yaşıyorum,
asla aklıma gelmeden, 
           “bir gün yiyebilir miyim 
             diye zeytinlerini?”,
diktiğim fidelerin,
ama tadını da 
             nasıl merak ediyorum,
işte vallahi yemin…

Elli güzel de, biraz "hızlı" geldi usta,
daha o kadar ceviz vardı ki toplanacak,
Geriye bakmak yok tamam da, 
işi gücü yaşamak olan bir sincap olarak,
Ciddiye aldım 
      hem de nasıl bir bilseniz, 
ama merak ediyorum aslında,
      Bilseydiniz yazarken bu mısraları, 
      "on beş yıl kaldığını",
yine de 
      sincap olur muydunuz mesela?

Şiarım oldu, siz şairin, bu şiiri,
İlk okuduğumda da 
      şimdi de dillendiriyorum ki,

mesela, kolların bağlı arkadan, sırtın duvarda,
yahut kocaman gözlüklerin,
                        beyaz gömleğinle bir laboratuvarda
                                    insanlar için ölebileceksin
… ölmekten korktuğun halde ölüme inanmadığın için…

Elli güzel de, biraz "hızlı" geldi usta,

Yani sakın yanlış anlama, 
sonrası muhtemelen 
    daha kısa 
            olduğu korkusundan değil,
Orayı anladım da,
öncesinde 
    daha iyi 
             bir şey olabilir miydi kaygısı hani,
yersek güzel olur meyvelerini ama,
yiyemesek de, 
fidelerimiz nasıl 
     daha iyi 
              olurdu diye yani…

Bugün elliyim usta, 
      acayip iyiyim, artık kuramsal bir emekliyim,
Uygulamada dinlenmek ancak tabutta olsa da…

Elli güzel de, biraz "hızlı" geldi usta...

Özetle, kısa süreli olsa da,
Olmuşuzdur biz de 
hayaller kurarken Boğazın vapurlarında,
Ama “sincap olmak” her zaman bir şiar,
    “Sincap gibi yaşamak”,
dünyanın en güzel en ciddi şeyiymiş usta,
Yapılacak çok şey var daha,

Oldum yıldızlarla haşır neşir
ama sayısı bir tamam sayılamadı,
Kuyudan çektim suyu
ama bardaklara konulamadı,

kısacası gider ayaklık daha olunamadı.

Elli güzel de, çok "hızlı" geldi be usta!

Ali Nihat YAZICI 24 Haziran 2014



Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme