Zumbul

Zumbul
En Seçkin, En Kaliteli, En Ucuz Satranç Ürünleri

31 Aralık 2014 Çarşamba

Mali Genel Kurul - 8 (7,5'tan 8) Piscis primum a capite foetet

Kıymetli dostlarım, 26 Aralık 2014 günü "Mali Genel Kurul - 7"  başlıklı yazımda ELO hesaplamalarından ücret toplanması rezaletine el atmıştım.

ELO hesaplamalarından ücret toplanmasına ilişkin Bilgi Edinme Kanunu çerçevesinde sorduğum sorulara, "yok bizi bağlamaz" diye yanıt veren TSF'den, soruyu Spor Genel Müdürlüğü (SGM) aracılığıyla Bilgi Edinme kapsamında sorunca yanıtı aldığımı ve bunu merak etmeniz için bir sonraki yazıma bıraktığımı belirtmiştim.

Gelin Önce yanıta bakalım birlikte: (not bu yazıyı okurken aygıtınızın sesini kısmanızı öneriyorum)




Şimdi ben bu yanıtı ne yapayım? Kese kağıdı yapıp çekirdek doldursam diyetteyim bana yaramaz. Uçak yapsam dışarı atsam yağmuru var karı var. Baştan sona bir ibret evrakı. Bu yanıt tek başına TSF'nin nasıl kötü yönetildiğini bütün gerçekliğiyle göz önüne seriyor.

Bu ne biçim yanıt kardeşim? Hani derler ya özrü kabahatinden büyük diye… İşte öyle aynen.

Neden mi?

Sırayla paragraf paragraf gidiyorum üzerinden.


İlk paragrafta, “Ali Nihat Yazıcı’nın 31 Ekim 2014 tarihinde kayıtlarınıza intikal eden…” şeklinde başlıyor.

Pes doğrusu!

Yahu hani tabii değildiniz Bilgi Edinme Kanununa? Bana bilgi vermiyoruz demediniz mi? Desenize “14 Ekimde ilk kez bize sorulan ama 30 Ekim’de tabii değiliz diye yanıt verdiğimiz…” diye.

Sevgili dostlar okuyabiliyor musunuz satır arasındaki kaygıyı? Yazık ki ne yazık… Vah benim saçlarımı döktüğüm federasyonumun düştüğü hallere…


Bak şimdi açıklamaya çalışıyor arkadaşlar neden ELO turnuvalarında 5 TL topladıklarını:

ELO hesaplamalarına dahil edilen bir turnuvada, turnuva başlangıç sıralamasında yer alan sporcu sayısı kadar, her sporcu için FIDE’ye ödenen 1 €’dan başka, paranın yurt dışına transferi için ödenen banka komisyon ücretleri vs masraflar doğmaktadır.” 

Enayi miyim ben kardeşim? Ayıptır yahu. Siz ne zannediyorsunuz insanı? Bu nasıl bir açıklama? Bugün en baba yurt dışı transfer için 70€ ödeniyor.

Biz zaten İş Bankasının destekleriyle en ucuz transfer ücretlerini ödüyoruz ya da ödemiyoruz. Yılda iki kez transfer yapıyorsun 140 € eder. Aptal mıyız biz? Ayrıca FIDE'ye yılda iki kez ücret ödenir. Tüm farklı ödemeler tek faturada toplanır. Yani her turnuvanın ELO hesaplama ücreti ayrı ayrı yollanmaz. Öğrenin öğrenin!

İstifa, istifa, istifa, istifa, İstifa, istifa, istifa, istifa, İstifa, istifa, istifa, istifa!

Bir tek kişiye sesleniyorum: "Duyun artık doğru sesi, bırakın federasyonu çekilin gidin"

Her saniyeniz hata, her saniyeniz bilgisizlik yeter artık!

Devam edelim…



Diyor ki federasyon:
Federasyonun ilgili kurullarınca belirtilen görüşler ışığında alınan Yönetim Kurulu kararı ile, prosedürde belirtilen şartlarda yapılan turnuvalarda uygulanacak bedel 5 TL olarak sabitlenmiştir. Şu an standart tempoda oynanan turnuvalar için FIDE’ye ödeme yapılmaktadır; ancak 2015 yılı itibariyle Hızlı ve Yıldırım Turnuvalar için de FIDE tarafından bedel talep edilecektir.” 
Vay, vay, vay… Yani, bu karar bir FIDE’de alınmış ama benim Asbaşkanı olduğum FIDE’de bunu görmedim duymadım. İmkansız hamleyle mat yapmaya çalışan kuyruklu yıldız ustaları bunlar.

Ne alakası var kardeşim? FIDE hızlı satranç ve yıldırım turnuvalarının ELO puanlarının hesaplanması için  böyle bir ücreti 2015'te toplamayacak, niye gerçek dışı ifadeler kullanıyorsunuz?

FIDE bu tür kararlarını Genel Kurulunda kararlaştırır, sizin gibi akşamdan sabaha karar almaz.

Ne yapıyordu delegeleriniz bu maddeler konuşulurken genel kurulda? Benim yönetiminde olduğum FIDE'de böyle bir karar geçirilemez, ben saksı gibi oturup etrafa bakmıyordum FIDE toplantılarında.

Vah gidi vah benim güzel federasyonuma! Düştüğümüz hale bakar mısınız?

Yok, öyle bir şey! Bu gerekçe gerçek dışıdır, doğruları ifade etmiyor.

İstifa, istifa, istifa, istifa, İstifa, istifa, istifa, istifa, İstifa, istifa, istifa, istifa!


Diyor ki federasyonumuz:
Ayrıca turnuvalarda çok sayıda kayıt yaptıran sporcu olmasına rağmen, turnuvaya katılan ve turnuvayı tamamlayan sporcu sayısı görece düşük kalmaktadır. Bu durum da, hem turnuva organizasyon maliyetlerini hem de FIDE’ye ödenecek bu bedelleri yükseltmektedir.
Bakın ben birisine okudum bu gerekçeyi o ne diyor? İzleyin 3 saniye sadece...




Kusura bakmayın ama gülen kargaları yakalayamadım. Bakar mısınız? Ne muhteşem bir gerekçe? Aslında gülünecek durum değil. Yani diyor ki federasyon, "bu ücreti almazsak daha çok katılan oluyor turnuvalara sonra bırakıyorlar, onlar ücret alınmadı diye, sonra o da çok para tutuyor, sonra bu da organizasyona maliyet yüklüyor".

Hani Cem Yılmaz'ın şakasıyla "Ne vereyim ağabeyime?" anlamında bir gerekçe...

Yahu ne maliyeti? Samimi olarak sesleniyorum. Bir ELO turnuvası düzenleyin bakalım kolay mı? Bir sürü masraf üstüne üstlük bir de bu masraf. Hiç mi göremiyorsunuz bunları? Biz ELO turnuvası düzenleyene destek olmak için 500TL veriyorduk haberiniz var mı?

Ey yönetim kurulu üyeleri neden hala bu yönetimde hanımefendinin kararlarına onay veriyorsunuz. Baştan sona her kararı yanlış. Çok büyük bölümünüz satranca gönül vermiş insanlarsınız. Kabul etmeyin böyle kötü kararları! Sakın istifa etmesin aranızdan kimse! Çağrım bu değil. Ama 3 kez düşünün onaylarken.

Ben bir kişiye sesleniyorum!

İstifa, istifa, istifa, istifa, İstifa, istifa, istifa, istifa, İstifa, istifa, istifa, istifa!

Yazıdaki, eziyet bitmedi…



Diyor ki Federasyon
2014 yılı ilk altı ayı için, hesaplamaya dahil edilen yurt çapında gerçekleşen 60 turnuva için 3421 € Federasyon tarafından FIDE’ye ödenmiştir..” 
Ben susuyorum artık. Bu ödenti midir, bu eziyeti satranca yapmanız için gerekçe?
3421 €! = ÜçbindörtyüzyirmibirAvrupaParaBirimi. Bir an için verdiğiniz bilginin doğru olduğunu düşünelim, değil ama.

Bilmeyenler için söylemek istiyorum standart turnuvalar için ödenen "rating fee" yani ELO hesaplama bedelinin de üst sınırı vardır. Yani her sporcu başına 1 € ödenmez sınırsız olarak. Kaç para mı? Federasyon çalışsın biraz o konuları her şeyi bedava öğrenmek yok.

Devam edelim...

Ne demek 2012 ve 2013'e ilişkin belgeler Teftişte? Muhasebeye gidin orada rafta dosyalarda var! Bilgisayarda cari hesaplarda var. Gelen e-postalarda var. Var oğlu da var. Siz bulamıyorsanız, çıkın dışarı, bulunur bulacak onlarca kişi.

Federasyonda evraklarımızın iki nüshası bulunur her zaman.

Bakın benim evraklarım teftişte değil!

Söyleyeyim size öğrenin.

2008 676€
2009 654€
2010 824€
2011 996€
2012 1117€
2013 1050€

Aman sakın kim verdi bu bilgileri diye bezdiri uygulamayın personele. Bunları gidip FIDE sayfasından öğrenebiliyorsunuz. Tabii biliyorsanız nasıl arayacağınızı.

Geçin bunları! Desenize "Amacımız sadece ve sadece ek gelir elde etmekti" diye. Sporumuzun ne kadar umurunuzda olduğunu biliyoruz, desenize "biz böyle düşündük, para kazanalım dedik" diye! Neden böyle komik gerekçeler buluyorsunuz ki? Ne gereği var mızrağı çuvala gizlemeye çalışmanın?

Şimdi ben herkesin vicdanında Gülkız Hanıma sesleniyorum!
Bir an için 3421 €'yu doğru varsayalım! Doğru değil çünkü siz elmayla armudu ayırt edemiyorsunuz.
Ama varsayalım.
  1. 1€ = 2,83TL o zaman 5 TL = 1,76€, o zaman 3421 €’yu yollamak için 2599€ mu havale ödüyorsunuz? 
  2. 60 turnuvada 3421 € demek 3421 kişi demek. Yani ortalama turnuva başına 58 kişi. Bu da 58*5= 290 TL eder. Yani bizim zamanımızda ELO turnuvası organizasyonuna 500 TL destek verilirken siz 290 TL alıyorsunuz. 
  3. Hızlı satranç ve yıldırım turnuvalarından ücret toplamanızın anlamı nedir? 
  4. Teknik Kurul mu yönetiyor bu federasyonu siz mi yönetiyorsunuz? Yoksa "ben bilmem Teknik Kurul bilir federasyonu" mu bu? 
  5. Teknik Kurul size, “ücret toplarsak ciddiyet olur ve artık turnuvalardan çıkma azalır” diye bir görüş mü verdi? 
Sorun bilmemeniz ve sormaktan da çekinmeniz.

Yoksa 3421 € bir ya da bir kaç Dış İlişkiler Komisyonu üyesinin Tromsö seyahati kadar falan tutuyor. 

Gelelim Acı Gerçeğe:
ELO hesaplamaları için 3421 € ödedik diyorlar ya!
Yok kardeşim bunlar bilmiyor bu işi. O ödenen turnuva kayıt ücreti "tournament registration fee",yani  ELO hesaplama ücreti "rating fee" değil! Ne ödediklerini bile bilmiyorlar! Bu kadar bilgisizler. İkisi ayrı ayrı şeyler. Bir tanesi bir turnuvanın FIDE'de kaydı için alınan ücret, diğeri hesaplamaya dahil bir turnuvaya katılan her bir sporcu için ödenen ücret!
Şimdi neden FIDE Asbaşkanlığı görevini kabul etmediğime dair biraz ipucu almış oluyorsunuz. Her hafta her gün bir gaf. Daha çok fazlası var. Hiç acele etmeyin kitabını yazacağım bu rezaletin.

Bu yazımı Şehit Yaşar Akansel Sokak sakinlerine armağan ediyorum. Gülkız Hanımı istifaya çağırıyorum! Eğer birazcık satranç sevginiz varsa istifa edin! 

İstifa, istifa, istifa, istifa, İstifa, istifa, istifa, istifa, İstifa, istifa, istifa, istifa! 

Tüm camiamızın yeni yılı kutlu olsun! Hoş geldin 2015

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder