Zumbul

Zumbul
En Seçkin, En Kaliteli, En Ucuz Satranç Ürünleri

20 Kasım 2014 Perşembe

Bayrağıma Dokunma!

Hayır gördüğünüz bu logo benim önerim değil!

Mali Genel Kurula sunulan faaliyet raporunda Kurumsal Kimlik çalışması yapıldığı, iftiharla anlatılıyor.

Ben çok iyi anımsıyorum, biz bir ara federasyonumuzun rahmetli Ali İpek tarafından hazırlanan logosunu gözden geçirmek üzere, bir ajanstan ücretsiz görüş almıştık. O zaman bize logomuzun çok güzel olduğu ve rahatlıkla her türlü ortamda kullanılabileceği, değişikliğin gerekli olmadığı söylendi. Ben uzman değilim bu konuda, ama uzman görüşü böyleydi. Zaten gözden geçirelim talebi de benim değildi. O yüzden mutluyum aldığım yanıttan. İçerikten anlamayınca sadece biçimle uğraşılması beni her zaman rahatsız etmiştir. 

2014 Mali Genel Kurulu Etkinlik Raporunda ilgili bölüm

2014 Tromsö Olimpiyatlarında 5 Ağustos 2014 günü, salonda İtalya’yı 3,5 – 0,5 yendiğimiz tarihi maçı seyrediyordum. Birden gözüm sporcularımızın giydiği formaya gitti. Tansiyonum çıktı, sallandım yerimde. Gözlerime inanamadım bir an. Neyse yanda bize ayırılan odaya geçip oturdum su içtim kendime geldim.


Haberde hem benim orada olduğum hem de yeni logo görülüyor.


O akşam, Asbaşkanımız Aşkın Keleş ve Gülkız hanımla birlikte yemeğe gittik. Nasıl oldu anımsamıyorum sanırım Gülkız hanım yeni logo ile ilgili fikrimi sordu. Ben tepkimi anında verdim tabii. Dilimi tutamıyorum ne yapabilirim?

“Hiç beğenmedim”

Neden mi?

Onlara söylediğimi size de aktarayım:
  1. Öncelikle rahmetli Ali İpek’in tasarladığı logo mükemmeldi! Ali İpek’in asıl mesleğinin de bu olduğunun altını çizmek isterim. Nur içinde yatsın sevgili Ali, ruhu şad olsun!
  2. Logo çok kaba ve estetik değil. Öncelikle, biraz estetikten anlayan kimse bunu rahatlıkla görebilir. Uygulanması zor bir logo bu bana göre, sayısallaştırılması ürün üzerinde kullanılması zor.
  3. Mavi Kale öne çıkartılmış, ama tabiri caizse düdük gibi çıkartılmış, çok çirkin duruyor.
  4. Mavi kalenin beyaz karede durması da ilginç, Gülkız hanımla ortak bazı dostlarımız bana karenin durduğu beyaz karenin özellikle bir anlamı olduğunu söylediler!
  5. 1991 çıkartılmış yeni logodan, çok doğru değil bence. Logolarda kuruluş yılı mutlaka olur.
  6. En kötüsü kuşkusuz bayrağın arka plana gönderilip, sola 90 derece döndürülüp yukarı doğru açılması, deforme edilmesi, bir anlamda üstüne mavi kale konularak bir şekil yapılmaya çalışılmış. Bayrak fon yapılmış ki bu Bayrak Kanununa aykırı.  
  7. Logonun tümüne farklı baktığınızda çok bilinen siyasi sembolleri çağrıştırıyor.


Peki ben bunları Gülkız hanıma ve Aşkın beye söylediğimde ne oldu. Çok üzüldüler ben de üzüldüm. 

Biraz tartıştık konuyu, benim tepkimin nedenleri; yapılan, yaptırılan, sonuç ve yapılış şeklineydi.
Bu logo, on binlerce sporcumuzun benimsediği bir logo. Hukuki olarak yetkili olabilirler belki ama ben Yönetim Kurulunun logoyu camianın görüşüne sormadan değiştirmesini, en azından demokratik nezaketsizlik olarak görüyorum.
Unutmayalım, biz 2012 Olimpiyat Logosunu bile internet üzerinde yaptığımız bir oylama ile seçmiştik.
Ayrıca, her yerde tasarruf yaptıklarını söyleyen, tasarruf yaptıkları için Şubat 2014’e kadar 19 ay boyunca milli takım kampı düzenlemeyen, başarılı sporculara verilen burs kapsamındaki ücretleri kısan federasyonun başı olan hanımefendiye sesleniyorum!

Bu mudur tasarruf politikanız? Yani sizden kendim için değil, Cemil Can, Vahap ve Batuhan için özel bir kamp istemiştim, çok tanınan bir hoca ile, onu kabul etmediniz. Yapsaydınız şimdi Batuhan 2500 üstünde olacaktı, Vahap ve CC normlarını dolduracaktı ve mutlaka büyük usta olacaktı. Çok mu önemli kurumsal kimlik çalışması, öncelik o mudur? 

O akşam konuyu tartıştığımızda, Gülkız Hanım, Kurumsal kimlik çalışmasını yapan firmanın logomuzu beğenmediğini (hiç şaşırmadım!) ve mutlaka değişmesi gerektiğini (nasıl da eminim öyle bir gereklilik ileri sürdüklerine) bu yüzden bu çalışmayı o firmaya yaptırdıklarını belirtti. Kurumsal kimlik çalışmasını yapan firmanın, çok önemli devlet kurumlarının kurumsal kimlik çalışmasını da yaptığını söyledi. Bağlantının yönetim kurulu üyemiz Kasım Yekeler tarafından yapıldığını belirtti, Ben şaşırmadım.

Şimdi ben birkaç soru soruyorum Gülkız Hanıma ve bunları Mali Genel Kurulda yanıtlamasını talep ediyorum delege olarak.

1. Kaç para ödediniz bu firmaya? Adı nedir firmanın? Sahibi kimdir?
2. Logoyu değiştirdiniz mi?
3. Değiştirmedinizse neden resmi Twitter hesabınızda bu logo görünüyor?

4. Değiştirmedinizse neden milli sporcularımızın olimpiyatlarda formalarında bu logo vardı?

5. Camiaya neden sormadınız? Genel Kurula neden getirmediniz?
6. Özellikle mi bayrak deforme edildi? 
7. yeni logo çalışmasının bir siyasi sembolü anımsattığını görmediniz mi? 
8. Bayrağı hangi teknik ya da estetik nedenle deforme ettiniz?
9. Bu çalışmanın 2893 sayılı Türk Bayrağı Kanununun 7.maddesine aykırı olduğunu biliyor musunuz?
10. Pişman mısınız?

Ben o gün bu soruların sadece bir bölümünü, genel anlamda sordum Gülkız Hanıma ve Aşkın beye.
Sonrasında telefon üzerinden çok üzüldüklerine ilişkin bir mesaj aldım Gülkız hanımdan.
Açıkçası, bu durumu, Gülkız hanımın milli günlerde mesaj yayınlamaması yüzünden eleştirilmesi ile birleştirince insan rahatsız oluyor.


Nedir doğrusu? Bir öğrenelim devam edeceğiz bu konuya öyle kolay kapatılamaz!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder